Det glamourösa livet

Nu börjar min brun utan sol avlägsna sig på ett mycket osmickrande vis. De vackra dräkterna och de smattrande kamerablixtarna kändes långt borta idag när jag skurade toaletter och bråkade med badgästligister som spelade Allan.

Jimmie hade lagat lasagne till oss till middag. Det är så underbart att komma hem från en lång dag på jobbet och bara dimpa ner vid matbordet. Det är mycket roligare att bo två!

Imorgon, tidigt tidigt, ska jag åka tillbaka till gamla Eskilstuna igen. Jag är så sugen på att hoppa över föreläsningen och ta ett senare tåg. Usch och fy för att ta det som går 07.25. Meeeeen, jag ska vara duktig nu. Vi hade ju bestämt så!

Just det, ska berätta hur man ångkokar broccoli utan ångkok. Jag fick ju faktiskt lite frågor om det. Man tar färsk broccoli (det funkar säkert med tinad fryst också men det har jag inte testat) man delar den lite, sköljer den, lägger den i en kastrull med lite vatten i botten (ca 2cm djupt), kastrull på plattan och värmen på högsta och på med ett lock. Sen är det bara att skaka lite på kastrullen då och då tills man tycker att broccolin blivit tillräckligt mjuk. Jag gillar när den fortfarande är krispig. När man kokar den på det här sättet håller man kvar näringsämnena bättre och den smakar mycket godare.

Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0