Snart är det jul

Indiska har helt fantastiskt fina juldekorationer varje år.
Jag tittade långtansfullt in genom skyltfönstret igår. Wooow...
Men jag kan inte rå för att tänka att det är någon liten flink indier som har suttit
och klistrat på det där glittret, sytt fast paljetterna för en alldeles för liten summa pengar.

Indiska säljer ju ibland helt sjukt överarbetade grejor. Jag såg en handväska en gång som hade en bild av en blomma på sin framsida. Bilden bestod av hundratals pärlor. Någon har ju liksom suttit och sytt fast dom där pärlorna, för det kan väl ändå inte en masikin göra? Väskan såldes för 400kr. Det är ju sjukt lite! Tänk allt arbete, material, frakt och vinstmarginaler... jag får i alla fall inte ihop det!


Kanske vi ska satsa på eko-julklappar? Gå på loppis, sy själv... inte köpa köpa.
Det är svårt att inte köpa köpa, man blir ju som en skata när man ser allt glitter.
Man vill ÄGA.


Kommentarer
Postat av: anna

barnarbetare is the shit. ej PK men billigt!

ikimono stödjer djur men inte barn, något för janne josefsson:)

2009-11-29 @ 04:23:26
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0