Förvirrad

Jag blir alltid så snurrig av det här med att ställa om till vintertid. Jag har aldrig koll på när det händer och så ringer någon mig på morgonen och berättar att klockan är en hel timmer mindre än vad jag trodde. Sommartiden är lättare att komma ihåg för den längtar man till och då ställer man ju FRAM klockan, så om man ska upp dagen efter är det bäst att man har koll.

NU sitter jag här i min rosa morgonrock och har en timme extra. Den ska nog spenderas i morgonrocken framför datorn. Har lite skriva att göra.

Hm, hur var det nu...?

Kommentarer
Postat av: anna

man vinner en timma sån kort stund. om det ska vara riktigt givmilt så borde man lägga sig en timma tidigare och gå upp samma tid MEN min fråga är, vilken är den rätta tiden? man vinner/förlorar en timma på vinter/sommar men från vad? vilken är rätt? och hur länge kan man egentligen säga att vi har en extra timma? ända tills sommartiden? MÄRKLIGT GE MIG SVAR 118!

2009-10-27 @ 07:09:22
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0