I lördags...

Imorse, medan jag åt varma scones och drack te, tänkte jag tillbaka på gårdagens afton...

På dagen var jag och fikade med min kära syster. Sen bar det av hemåt för att piffa lite.
Jag mötte upp Stina och Taru på Odenplan, var sen som vanligt. Dom var så fina båda två, vi skulle ju ut och dansa samba! Mötte upp resten av gänget på Viva Brasils restaurang. Äta, dricka lite vin... Brasiliansk mat, det är alltid intressant att pröva på nya smaker. Mayra och hennes tjejor uppträdde lite. Mayra sopade banan med alla, hon är så jävla grym!

Mayra är längst till höger... Om jag ser ut så när jag har ploppat ut tre barn kommer jag vara mäkta nöjd.
Notera den lille mannen till vänster... Gubben i lådan...

Sen... lite oskyldigt sådär, fick Mayra upp oss alla på dansgolvet för att prova på lite samba. Ett stort möhippegäng och en massa andra gäster hängde också på. Skivan som satt i råkade visst vara Mayras skiva och oj hoppsan, helt plötsligt kom en av våra showlåtar på. Tänk de andra gästernas förvåning när det helt plötsligt var ett helt gäng som kunde koreografin perfekt. HAHA, det var som i en dansfilm! Vi körde flera av våra danser. Vi har ju velat uppträda på den här restaurangen men har fått ett bestämt nej för hon som äger den anser att svenskar inte kan dansa samba. Mayra hade gett sig tusan på att vi skulle stå på deras scen, på ett eller annat sätt verkar det som... =) Det hela blev som en kupp! Var fantastiskt roligt! Very sneaky...

Stina, Taru och jag fortsatte till Gullmarsplan för att haka på en hemmafest. På Gullmars blir vi uppmötta. Med bil. Vi trodde festen var i Gullmars. Jag tänkte, kanske festen är i närförort, Årsta, Kärrtorp... Sandsborg? Vi hoppar in i bilen, börjar åka, då frågar jag var festen är någonstans. I Orminge får jag till svar. !!ORMINGE!! Det ligger lite mer än en och en halv mil utanför stan och nattbussen därute går allt annat än frekvent. Är männskan galen? Det känns som att man bör kläcka ur sig en sån sak lite tidigare. Jag hade ju dessutom bara tänkt titta in en liten stund för jag var rätt trött sen fredagens strapatser. "Vad du ser orolig ut..." säger han som kör "Eh, ja, jag hade inte tänkt stanna så länge och det är svårt att ta sig hem därifrån" säger jag "Äh det löser sig" säger han som kör "Nae... du du får nog åka tillbaka med mig" Snacka om att jag kände mig jobbig, men för tusan. Inte fan åker jag ut till Orminge kl ett på natten. Fester ute på landsbyggden slutade jag med den dagen jag fyllde 18 och kunde gå på krogen istället för att jaga varje hemmafest man kunde komma över. PRIMADONNA!"

Peace out


Kommentarer
Postat av: anna

haha vänd!

tur det. det blir ju bara ångest när alla ska festa och MAN VILL HEM

vilken bra kupp, i lajk!

men vem är mannen bakom gardinerna? wizard of oz?

2009-10-05 @ 13:09:19
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: malin

tänk om vi fick ha så fina dräkter.

hade varit roligt att vara med.

2009-10-06 @ 10:50:44
URL: http://malinmalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0