Sunday, Soldag

Ännu en jobbdag har flutit förbi. Idag hade jag en av våra personalkjolar på mig. Tjejbyxorna är helt sjukt fula! Beiga med puffben och dragsko längst ner. Prasselmaterial. Jag är ju en plutt och oftast finns det bara 42:or kvar i hyllan när jag ska jobba. Igår hade jag ett par 36:or på mig men dom var ju stora ändå. Dessutom töjer dom sig efter ungefär 7sekunder och då ser man ut att ha hängröv. Som sagt tog jag ju en kjol idag iställlet. Snyggare. Det enda är att jag misstänker att någon kille tvättat kjolarna för varmt med flit för den var väldigt mycket kortare än vad jag minns att den var i somras. Hmmm... verry skimpy.

Nu sitter jag och snarrar på Lindts nya choklad. Chokladmousse omsluten av mörk choklad. Omsluten... Den är god, inte så makalöst euforiskt god som jag trodde att den skulle vara men god. När jag kom hem från jobbet hade Jimmie middagen klar. Fiskpinnar, potatis och hemsnickrad dill -och gröslökssås. Fan, halvfabrikat är ju gott ändå. I alla fall fiskpinnar. Fiskbullar är också gott.

Jimmie och fiskpinnar!






Kommentarer
Postat av: anna

jag tyckte det lät poetiskt och bra, jimmie och fiskpinnar. en barnbok?

2009-10-19 @ 13:28:26
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0