Betänkligheter.

Nu sitter jag här, två timmar innan redovisningen och är inte klar. Som vanligt. Jag tycker att det är en plåga att ge mig in i dokumentet jag jobbar i. Borde jag verkligen bli illustratör? Att jobba som det idag handlar om så mycket mer än att bara göra bilder. Jag tänker tillbaka på alla uppgifter vi har gjort de senaste två åren. Har jag tyckt någon var kul att göra? Några stycken inser jag, men inte tillräckligt många.

Det roligaste jag vet är fortfarande att dansa, sjunga och stå på scen. Varför väljer jag då att satsa på Informationsdesign och illustratör? För att jag kan. För att jag är smart och har en fallenhet för att suga i mig information. För att jag är duktig på att rita, jag kan fixa det mesta som sätts i mina händer. Det är bara det att jag inte brinner. Suck. Jag vill fastna, kunna sitta i timmar, som folket i min klass gör. Vissa av dom sitter vid sin dataskärm så gott som alla dygnets vakna timmar och gör helt fantastiska saker. Jag, jag kan om jag vill, men jag vill inte.

Samtidigt så ger ju den här examen mig en kandidat i Informationsdesign, jag blir på pappret akademiker. Kommer ju kunna jobba med vad fan som helst inom den här branschen. Kanske jag är en sån som ska jobba som projektledare, koordinator... hmm. Vad ska jag bli när jag blir stor?


Ujuj, tunga tankar en torsdagsmorgon.

Kommentarer
Postat av: Sandra

grymt inlägg, jag har själv känt samma sak.

hoppas du hittar något du tycker är kul att jobba med inom branschen^^

2010-06-04 @ 03:21:46
Postat av: Anna

JAG SÄGER BARA:



http://www.teaterhogskolan.se/web/Skadespelarprogrammet.aspx

2010-06-04 @ 15:11:36
URL: http://orangutangen.blogspot.com/
Postat av: malin

tycker ocksa att dansen e det roligaste fran skoltiden so faar. jag ar sjukt sugen pa att verkligen satsa och fa till shower med gruppen i host. jag vill vara sambadiva igen :)

2010-06-06 @ 18:16:01
URL: http://malinmalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0