Kvarg

Nämen, om man inte skulle ta och äta sig lite kvarg...


Min frukost idag. Lite sen men det gör inget. Jag har ingen tid att passa. Himla kul att kvarg i fulkmun heter Kesella. Kesella, Arlas varumärke för kvarg. Dom satt där på produktutvecklingen och insåg rätt snabbt att något som heter kvarg inte skulle sälja särskilt bra. Vad tänker du på när du hör ordet kvarg? Jag tänker på något varigt... kanske gult.

Nä usch. Gott ere i alla fall!

Killarna på mitt jobb äter kvargen med fun light. Kvarg är ju en bra proteinkälla. Killarna på mitt jobb är sånna där som får för sig att bulka och deffa och allt vad det nu heter. Ätstörning var det kanske det hette...

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Haha. Jag visste inte ens att kesella och kvarg var samma sak. Där ser man!

2010-06-08 @ 17:13:57
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: Anna

funlight=formalin! vidrigt.



kvarg, ja, det är sannerligen ett vidrigt ord. det låter som att det är något som bildas i en under en rejäl förkylning. svininfluensekvarg!

2010-06-08 @ 17:42:40
URL: http://orangutangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0