Gubbfest och måndagsångest

I lördags åt jag en mycket trevlig middag med min vän Lova och två av hennas närmsta män. Ja, nog blir det lite "Riddarna runt runda bordet feeling" när Lova samlar sina allierade kring ett bord med mat...

Sen gick vi på fest hos hennes storebror. Oj, bankfolk. Elller vad tusan vad dom? Ett eget släkte i randiga skjortor i alla dess utfomningar. Dressmanfolk i alla storlekar. Var hade vi hamnat? Men Lovas bror överraskade och helt plötsligt träder en kvinna med dreads och en man med långt hår och piercings in. Otippat. Dock var överfldet av något för stillastittande kontorsdrönare mig något övermäktigt. Hur ofta går man på fest och får visitkort för att kunna hålla kontakten? Inte händer det ofta på de fester jag brukar gå på i alla fall.

Men kul hade vi. En man som var nykter och över 40 tyckte det var väldigt kul att lägga hel saltgurka i drinkar och muggar. Muggurkan, Gurkmuggen. Någon åt den sen. Ja, det var en rolig kväll. Jag lyckades till och med styra upp lite dans.

Igår sov Jimmie och jag länge. Sen gick vi på lägenhetsvisning, lite på kul sisådär. En riktigt fin lya var det. Sen bara tittade vi på film och hade det bra på kvällen.


Idag var det ju dags för mig att styra upp den där branschanalysen jag ska göra istället för praktiken. Det gick segt. Råkade bli för många avsnitt av Spartacus istället. Jag gillart! Jag vill ha mer muskler! Styr upp skolan imorgon när jag träffar min handledare.

Näpp, nu ska jag och min man äta mat. Om den blir klar någon gång! Jag felberäknade tiden något...



Kommentarer
Postat av: Jimmie

Tänk vilka vacka barn vi kommer få! Hoppas de får den lilles feja och den långes frilla. Looking shaaaarp!

2010-11-16 @ 16:44:00
Postat av: anna

haha visitkort och gurkor jag vet en annan

2010-11-17 @ 23:56:06
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0