Jag är med hund

Jag och Pluto tar det lugnt här hemma. Hela Jimmies familj ska till Polen på begravning så då får plutten vara hos mig. Han har börjat bli gammal. Jag försökte få honom att sätta sig hos mig uppe i soffan, han viftade på svansen och såg glad ut, lutade huvudet mot en av kuddarna, tvekade, gjorde en ansats till att ta ett skutt, ångrade sig, tittade på mig, vinklade ögonbrynen... sen gick han och la sig på mattan istället. Pluto har dålig rygg förstår ni.

Pluto för bara två år sen... men det blir väl 14 år i hundår i och för sig.

Annars sitter jag och letar material till min branschanalys. Igår var jag och åt lunch med min vän Linda som sen ansade mina ledsna toppar. Mitt dumma hår verkar inte vilja bli längre nu. Jorå, jag ska allt kämpa ett tag till! Jag vill ju ha långt showhår, man vet ju aldrig när det kan bli dags att ställa sig på en scen igen. Jag syr paljetter som en tok på det som skall bli en dansdräkt, när jag fixat en ny kamera ska jag fota och skryta.

Nu väntar långpromenad med lilla vännen och sen mer skoljobb.
Puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0