Hej världen!

När man är riktigt sjuk blir världen så himla liten. Allt fokus ligger på att bli frisk. Man rör sig i sin lilla bubbla och man kan inte riktigt föreställa sig hur det är att inte vara sjuk. Det är ett väldigt egocentriskt tillstånd, man bryr sig bara om sig själv och sin sjukdom. Hur mår jag idag?

Så kommer dagen då man helt plötsligt mår lite bättre. När feberfrossans och fontännysningarnas tid är förbi. Då känner man hur tråkigt man har det. Man kommer på, oj, det finns en hel värld därute som jag glömde bort i några dagar, undrar vad som har hänt i den.

Antagligen har inte så mycket hänt. Eller så har något roligt hänt och man blir ledsen för att man missade det. Som tur är kommer en massa nya roliga tillfällen. Kanske du kommer vara sjuk några av de tillfällena också men för det mesta kommer du vara frisk och få ha en massa massa kul.



Idag körde jag heldag i skolan. Exjobbsuppstart och sen Teaterkurs, "Storytelling". Sen gick jag hem och sov i tre timmar. Jag var nog inte riktigt redo ännu. Men kul hade jag.

Kommentarer
Postat av: Orangutanna

fika snart!

2011-04-05 @ 00:54:47
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0