Kulturell

Ikväll har jag varit på min härliga teatervän Kristins föreställning. Harriets himlafärd heter den och Kristin spelar Morten. Hon ÄGDE scenen!

Morten skriver en suicide note. Affärerna i godisbutiken går allt annat än bra.

 

Vänta! Kan vi få se en inzoomning på det fejset?

 

Fantastiskt!

 

Men sen kommer Harriet in i bilden. Nu vill inte Morten ta sitt liv längre. Hon är ju faktiskt hans första kund i godisbutiken. Då kan man ju inte gå och vara död.

 

Kristins minspel är to die for!

 

Harriet kan flyga och Morten blir rädd.

 

Morten letar upp sin bäste vän från högstadiet, Peder.

 

Det tål att upprepas: MINSPELET! Så jävla grymt!

 

Anna, Malin och Malins två vänner Fanny och Jill var med och kulturade sig.

 

Pjäsen var lite svår. Men på ett underhållande sätt. Jag tycker fortfarande att Kristin var den som gjorde att jag ville fortsätta titta. Sen var scenografin och de olika lösningarna för att skapa stämning fantastiskt fint gjorda. Bra där!

 

Sen måste jag ju berätta. Det blev ett riktigt äventyr att ta sig till teatern. Det började TOKREGNA, ÅSKA och BLIXTRA! Det blev jättespännande, jag och Anna tog skydd i en tunnel och förundrades. Sen SPRANG vi den sista biten men hannbli så gott som genomvåta ändå! Ujuj! ÄVENTYYYYYR!


Kommentarer
Postat av: Apanna

Den där bilden kan inte ens photoshop rädda fysatan vilken okulturell vinkel!

2011-05-28 @ 02:08:00
Postat av: Apanna igen

Men kristin var fantastisk, det måste man säga!



Ja med dig blir minsta regnskur ett äventyr!

2011-05-28 @ 02:09:46
Postat av: Morten

NÄMEN! vilka bilder och vilken text. man blir ju nästan generad! Mortens huvud åker fram och ett blygsamt leende pryder ansiktet GULLEDIG!

2011-05-29 @ 23:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0