Landskronakarnevalen

Mäh! Jag har ju inte visat några bilder från när chi chi SAMBA var i Skåne i Juli! Det var verkligen slarvigt av mig! Nu kommer det!
 
Åka tåg med alla våra gears kräver lite övning. Men vi hittar lösningar och upphängingsanordningar vart vi än går!
 
Mmm, härligt med brun utan sol, Spray Tan in a Can. Jag tog min käre man till hjälp. Det var nog sista gången. Jag bad om lite i anisktet och mycket på kroppen. Japp, mycket i ansiktet och lite på kroppen sa du va? Nääää! Tack älskling men nästa gång sprayar jag nog mig sjäv :) Men så farligt blev det ju faktikst inte.
 
Vi hann ta en kvällspromenad första dagen. Landskrona slott. Tjusigt!
 
Mina små loppor förevigade slottet de med.
 
Hej hej!
 
Ja, det var ju bara så stört fint! Vi blev helt överväldigade. Och nu skulle vi hitta HAVET!
 
Där borta är det!
 
Såklart!
 
Som i en Disneyfilm!
 
Det fanns ett Tivoli på karnevalen. Med den sjukaste attraktionen, Väderkvarnen...
 
Ser ni vad högt? Jag hade tänkt åka den dagen efter men på natten drömde jag att jag åkte den och att jag rammlade ur (true story) så jag SKIPPADE det. Kändes dumt att utmana ödet.
 
Vi bodde hos projektledarna för karnevalen. Det var super. Gott om plats och mitt i stan. Här står Mina och blickar ut genom deras fönster mot Rådhustorget där vi uppträdde flera gånger.
 
Invigningen
 
Paraden
 
Vätskestation! Hade varit kul om vi fått blåbärssoppa...
 
Min nya dräkt! My precious!
 
Avslutning med Sambafest!
 
Smygfoto av publiken innan vårt sista uppträdande.
 
 Malin hittade den här på YouTube. Hörde vi ett "en gång till"?
 
Så var det dags att åka hem igen, buhu!
 
Över Skånes öppna vidder...
 
 
Det här var verkligen ett av de bästa jobben vi har gjort. Vi kände oss så välkomna och allt var så otroligt välordnat och bra. Grymt roliga scener att uppträda på och vi var laddade till tusen. Landskronaborna var något svårflörtade första dagen men de tinade upp rejält till Karnevalens sista dag, som ni kanske hörde i klippet :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0