Törlysdimma

Kvällen började på en bro över långholmsgatan. Haha! Nej, middag började vi med. Ja, jag var sen som alltid och drog med mig Tove i fördärvet. Sorry Lova. Vi åt en fantastisk god pasta med hemmagjord tomatsås och moZzarella.  Efterrätt, blåbärspaj med smälta marshmallows, sjukt gott! Det blev några marshmallows kvar. Jenny som var här från Gotland, som jag saknat dig, tog hand om den saken...

Kvällen blev ängnad åt att dricka Törlys och att lyssna på gamla hits som Venga Boys - BOM BOM BOM BOM och en och en annan BSB låt. Underbart. Jag klämde nog ur mig något utav det mest bortskämda jag sagt på länge. Jag tog en godis... tog en tugga... slände den. Tove - "Var den äcklig?" Jag - "Nä, Den var för seg asså, jag orkar inte tugga."

För mig fortsatte kvällen med att jag mötte upp en ytterst berusad pojkvän på Brasserie Godot. Jag blev lat och tog taxi dit från Horan. Den tunnelbanenedgången jag skulle använda var avstängd och då blev jag trött. Jimmies vänner hade supit honom under bordet. Han hade precis druckit vatten som till hans stora förvåning INTE hade varit vatten. Dööh!

Kvällen fortsatte på Berns. Så jävla bra på Berns. En brud "nuppade" Jimmie med blicken medans VI dansade, har kvinnan ingen skam i kroppen? Jag är ganska van vid den saken iofs, tar det som en komplimang. Det var svinkul där men vi blev inte långvariga, Jimmie var lite "sliten" och han skulle upp och jobba idag.


Kommentarer
Postat av: Hedde

Ja, medan du galajar sitter jag här och kollar ut på småfåglarna och jordkällaren. Ända tills den 19 november.

2009-10-03 @ 12:44:59
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: anna

vilken fest!

2009-10-03 @ 20:12:51
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Oj oj oj... Jag tycker att vi borde skicka Jimmie till ett nunne-kloster på Kreta.

2009-10-03 @ 23:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0