Skitfolk

Varför är det ingen som har skrivit en svar-på-tal-bok? Varenda gång man hamnar i en situation där man känner sig trängd och påhoppad hoppar antingen en groda ur munnen på en eller ingeting alls. 15 minuter senare grämer man sig för då har man hittat på den bästa, vassaste, grymmaste kommentaren tillbaka.

Jag blir ibland ledsen för att min första reflex när något konstigt händer är att gå därifrån och strunta i allt. Skickar en hatisk blick gör jag oftast i och för sig. Ibland skulle dumma äckliga människor som slänger ur sig skit få höra vad man tycker om dem.

Tror minsann att det skulle skaka om dem lite. Jag tror inte att det är så många som vågar gå tillbaka mot dem och säga "Vad var det du sa?". Jag gör det jämt när jag jobbar på badet och har kaxiga äckel efter mig, ingen kan knäcka mig på jobbet. Där är jag superkvinnan som slänger ut grabbgäng som är 2 meter långa. Men i verkligheten, där bara låter jag det vara. Det kanske är bäst. Annars kanske jag åker på stryk...

Skitfolk som sänker andra för att få känna lite makt. Skitfolk som sänker andra för att få sig ett skratt.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Åh, vem är det som varit elaker?

Skulle också vilja ha en sån där bok. Ska vi ta och göra en? Brainstorming ihop, sedan illustrerar du och jag skriver. Värsta bästa idén juh!

2010-04-01 @ 14:40:17
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: Anna

vi måste skriva en med bra svar på tal för olika situationer! världens roligaste coffee-table bok. LETS DO IT PÅ RIKTIGT ALLTSÅ!

2010-04-02 @ 15:35:08
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0