Bra helg!

HOHO!

Igår hade jag en fantatsiskt trevlig kväll och eftermiddag här i Stockholm.
Jimmie mötte upp mig på Centralstationen och så promenerade vi iväg till
Gamla stan för att fika. Mmm, våffla med hjortronsylt! Hjortronsylt, varför
ätar man inte det oftare? Det är ju helt sagolikt gott!

Vi fortsatte hemåt. En polare till Jimmie skulle komma på middag.
Sen när maten stod och puttrade knackade det på dörren. Det var Jimmies syrra
som bjöd in sig själv. Nu hade vi två matgäster, ju fler desto bättre.
X antal flaskor öl och vin tömdes och det hela blev till en tjejmiddag...
Förtroliga samtal och kärleksfulla ord.
Som det ska vara.
Helt underbart härligt!

Nu sitter jag på ett fik här i Hornstull och gör lite skolarbete över en äpple/kanlemuffin
och en stor kopp kaffe.

Ganska snart ska jag träffa Tove och Lova för mer matlagning och vindrickande.

Bra helg!


Fina flätor en lördag som denna!

Kommentarer
Postat av: Hedde

Åh, det lät smarrigt! Alltihop utom hjortronsylten - har aldrig förstått poängen med det bäret.

2010-01-16 @ 17:00:19
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0