Fiskpinnar och insekter

I bästa Montazamistil måste jag bara säga: MUMS MUMS MUMS MUMS! Men inte om läppstift
utan om fiskpinnar. Darn it vad det är smarrigt! Skulle kunna äta 40st... men jag åt bara 8.
Lite sås på gräddfil, majonäs, dill, gräslök, salt och peppar till det och vi har en smashhit!



Allas vår Fru Montazami om sitt läppstiftsberoende... För den som har missat.


Idag startade vi upp vår entomologiska illustration. Entomologi är läran om insekter, så
nu vet ni det! Vi fick välja insekter på nål från en trälåda. Så det här är min nya vän.


En liten lurvig Apollofjäril. Lite sorgligt är det med en nål genom kroppen förstås.
Imorgon ska vi spendera dagen tillsammans i Västerås. Där finns det stereoluppar
som gör att jag kan se alla hans fina former och färger.

Kommentarer
Postat av: Hedde

Men egenpanerad fisk, tänk så mycket godare! Och tänk så mycket mer fisk! :)

2010-01-25 @ 19:16:38
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: Ellinor

vem åt de övriga 5 pinnarna?!! :)

2010-01-25 @ 19:21:32
Postat av: Perry

Haha 8 firrepinnar är inte dåligt!

Ok jag skulle vilja råda dig att testa mitt recept på filsåsen som smakar EXAKT som den gjorde i grundskolan. Den gör man på gräddfil, bostongurka, senap, salt och peppar

2010-01-26 @ 11:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0