Apa på spa

Såg nyss senaste avsnittet av dokumentären Life på Svt Play, det handlade om primater. Kära nån, jag blev kär i en makak! Japanska makaker är de primater som bor längst norr ut. Dom står ut med midvinter precis som vi. Om man är med i den balla gruppen får man bada i varm källa för att hålla sig varm. I källan är det +41 i luften är det -20... brrr.

Usch så kall han är...

 

Det är skööööönt att bada...

 

Ännu mysigare om man är flera...

 

Men dom var lite taskiga mot varandra, det fanns ju jättemycket plats i poolerna men ändå var det inte alla som fick bada. Det var en hane som bestämde vem som fick och inte fick. Det var ungefär som om Diddy hade fest och bara som snyggaste brudarna fick vara i hans pool.


Idag ska jag och Pluto promenera hem till mamma och pappa i Örby och äta lite mat. Börjar bli dags att gå snart så vi inte behöver gå i mörker. Fy fan för höstmörker!

Kommentarer
Postat av: Anna Linnéa Persson

så får det inte gå till! arg blir jag! jag vill inte att alla ska få bada i mitt badkar, eller ens komma på mitt kalas, men ALLA apor ska få vara med! det är skillnad på folk och apisar

2010-11-21 @ 20:28:58
URL: http://orangutangen.blogspot.com
Postat av: Andreas

Hittade in på din blogg via "Vemvaresomfuckingblogga.nightlife.blogg.se"

2010-11-21 @ 23:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0