När man måste vara vuxen...

När man måste vara vuxen och inse att pulserande bihålor och kalaskväll inte går ihop så svider det rejält. Fy fan! Jag har inte varit helt ärlig. Om jag ska vara ärlig kan jag berätta för er alla att jag inte har varit så här sjuk på flera år. Jag har typ ALDRIG feber, nu hade jag ordentlig rackarbajsarfeber i två dagar. Då jag inte är någon småbarnsförälder eller riktig vuxen kan jag inte styrka detta med fotobevis på en termometer. Men man vet ju liksom hur det känns.

Jag försökte låtsas som ingenting. Att jag frös så att jag hackade tänder för att i nästa stund svettas och att varje led i kroppen värkte var väl en värdslig sak. Det här kan jag rida ut, några timmars vila bara.

Idag har jag sålt min Rebecka och Fiona-biljett. Tack Hedvig som kom och löste ut mig, vi hjälpte varandra så här i nödens tid. Annars ligger jag här i sängen med en kopp ångande vatten under hakan. Det är det enda som hjälper mina värkande bihålor, ånga. Ja, här ligger jag och andas i en kopp.

Inte direkt den lördagen jag hade tänkt mig... buhu!



Kommentarer
Postat av: Orangutanna

:(

2011-04-03 @ 13:42:53
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0