Jovisst!

SJ tog mig hem, med ett en timme och tjugo minuter försenat tåg. Men för mig blev det bara tjugo minuter försenat för jag kom till stationen vid fyra. Dom som hade varit där sen klockan tre var mindre glada.

Så här såg helgen ut:

Fredag: Hemkommen från Eskilstuna, snabbt hem, lämpa av väskan, sen bar det av på typ LÖÖÖÖV NAJT med Tove. Vi åt middag på Ramblas, köpte godis och hyrde tjejfilm, Jane Eyre. Vi kom inte riktigt ihåg plotten. Vi mindes en plott, men var den från den här filmen? Barnet som spelade Jane såg ut som Sookie i True Blood. Jo, sen såg vi ju att det var hon, man kan ju läsa på fodralet. Sen tyckte vi att hon som spelade Jane som vuxen egentligen var lite för ugly för den vita duken. Men men, det är ju så sagan berättas. Jane is plain! Jo, den där plotten var ju den vi mindes, sen föll alla bitar på plats och vi insåg att vi nog ändå hade sett den här filmen förut.

Lördag: Jobba jobba, jag öppnade. Inget konstigt att rapportera den här helgen. Inget riktigt knas. Inget äckligt, konstigt eller jobbigt. Så det var ju skönt. På kvällen sov jag en tupplur, gick till till Maria och fick Törlys, åkte med Maria, Tove och Agnes till Deabaser, blev knäpp på öl, ragglade iväg och mötte Jimmie, kräve Micky D's, åt i taxin på chaufförens nåder, fick typ stående ovationer för att jag inte spillde, kom på att chauffören var grek, slängde mig med mina semesterkunskaper, bestal Jimmie på hans rikskuponger (som jag försökte ge tillbaka på söndagen men det fick jag inte för Jimmie tror tydligen att jag inte äter... bah! Jag äter ju hela tiden!), duschade och däckade.

Söndag: Fick sova ut, åt mysig frukost med Jimmie, sov en stund till, gick och jobbade, jobbade, åkte hem, kom hem till dukat bord och middagsmys, tittade på teve och åt bilar, packade och var lite ledsen, sov gott.


Så idag är det måndag och alla hjärtans! Jag har fått blommor av Jimmie, men dom är hos oss, jag fick se bild på dom. Det är ju lika bra att dom är där för jag ska bara vara i Eskil fyra dagar den här veckan. Alla hjärtans är ju en rätt värdelös högtid. Den är till för dom med så kassa charmörskills att dom måste bli påminda av hela samhället för att lyckas köpa hem blommor till sina stackars fruar och män. (Nu pratar jag inte om dig baby! Du är duktig och fixar och trixar flera gånger om året =)

PUSS PÅ ALLA HJÄRTANS! Drick juice och hålle er friska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0