Jimmie flyger!

Jimmie fick en provflygning av en motorseglare av mig i julklapp. Nu var det dags att lösa in presentkortet och ge sig upp i det blå (eller ganska grå till en början).

På vägen till flygfältet stannade vi för att äta i Laxne. Vi gick in i ett rött trähus med namnet "Pekinghörnan". Så var man förflyttad till Kina i en handvändning! En jättesöt liten kinesisk dam värmde mat i micron till oss och det var nog den godaste kinamat jag någonsin ätit. I hennes butik kunde man köpa allt från kinesiska tekannor och ingefäragodis till aftonbladet och kaffe.

 


Jimmie gillart. Notera att det står "Hembränt" på skylten där bakom. Tyvärr handlade det om keramik.



Nam nam!



En stycke peppad man.



PRO PELL ER



Genomgång av alla spakar och mojänger.



En stycke lycklig och nyflugen man.

Jimmie har alltid velat flyga men aldrig gjort det förut. Han bestämde på plats att han vill ta flygcertifikat. Då tyckte föreståndaren på flygklubben (som även är grundare av Upplevelsepresent som jag köpte presentkortet av, visade det sig lite senare) att Jimmie skulle få ta sig en liten spinn i ett segelflygplan också "För att känna på". Man måste ta cert för segelflyg också för att få köra motorseglare.



Vi plockar fram nästa plan.

Man måste stötta ena vingen medan man bogserar segelflygplanet.

 

Jag kan jag med!

 

Dags för nästa genomgång. Top Gun!

 

Ready for take off!

 

Jag åkte bak på den lilla bogseringsbilen och hämtade Jimmie när han hade landat igen.


Kommentarer
Postat av: orangutanna

verkligen top gun. coolt

2011-07-11 @ 22:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0