Grekland baby!

Grekland i Juni baby, med min baby!
 
och med syrran och hennes baby och baby:)
 
Fika uppe i Plaka i Athen i nyhandlade kläder. Vårt bagage blev puts väck i Kiev. Shit happens. Det sjuka var att jag på Arlanda fick en sån konstig känsla i magen, ska jag verkligen checka in min lilla väska? Lärdom: Inte checka in bagage om man ska mellanlanda i Kiev. (Var förövrigt mayhem på den flygplatsen, dios mio!)
 
 
Johan tar en paus i skuggan medan jag och Tessan köper kebap me pita på Thanassis. Mmm.
 
Japp dit ska vi. Vi styrde kosan mot västkusten och hoppades på att bagaget skulle komma ikapp. Det gjorde det! Ibland funkar det i Grekland också, haha.
 
Korintkanalen
 
Mitt japanjag kom fram men syrran var inte sen att haka på.
 
Ett två tre klick
 
Så var det nästa dag och dags för frukost i olivlunden.
 
En vanlig frukost på det hela, juice, ägg, frukt, smör, i-phone i glas, kaffe, solkräm, bröd... det vanliga.
 
Bada!
 
Sola!
 
Promenera i solnedgången
 
Fina man
 
Så, här i lunden låg huset vi hyrde.
 
Huset!
 
Ute på färd. Mot vattenfallen!
 
Från den här utsiktsplatsen börjar man nedstigningen mot dalen där vattenfallen ligger.
 
Det är en rejäl nedstigning, inte alla vågar köra ner där. Rådjuren vaktar.
 
Glada äventyrare
 
 
Det är inte den lättaste vandringen, fick lite dåligt samvete att jag dragit med en gravid kvinna på den strapatsen. Men det gick ju bra, och belöningen var väl värd det :)
 
Härligt! Iskallt... typ 15 grader mot luften som var 34. Ih! Vem var först i?
 
Ne, dom här två badkrukorna var inte sugna på att hoppa i.
 
Häng på farmors balkong. Hon hade lagat en massa fingermat, små fetaostfyllda piroger och squashbiffar. Det är viktigt att äta något innan man ska iväg och äta middag. The greek style!
 
Johan i spenaten och Jimmie
 
Solnedgång på baksidan av huset. Visst är jag och syrran lika?
 
Jimmie eskorterar lilla farmor upp för höga berget.
 
Den här katten fick smaka på min Saganaki. Oj det lät ju jättekonstigt för er som inte vet vad det är. Alltså katten fick smaka på friterad ost. Han såg så ledsen ut. Han såg ganska ledsen ut efteråt också. Otacksamme jävel.
 
Bada mera
 
 
HEJA!
 
Söta, skönt att sova till vågornas brus och vindens sus.
 
Strandmat! Bläckfisk, ocra, tzatziki, potatis och sallad med olja plusplus! OCH ÖL! MMM!
 
och så en glass på det
 
Det är ju bara SÅ skönt i solen! Nästan en nyans mörkare än innan!
 
 
Jimmie spanar övergivna tåg...
 
 
Naturens under aka Snygga bär
 
Den gamla tågstationen
 
En till kompis
 
Klart jag måste ta en blomma-möter-rostigt-gammalt-tåg-bild.
 
Gänget!
 
Sista morgonen och vi har hela dagen på oss att sola och ha det skönt... men vem sitter under trädet?
 
Han satt faktiskt utanför oss varje morgon. Han vallade får, med bjällror kring halsen. Jorå, så det var bara att glömma det där med sovmorgon. Sista dagen sa han faktiskt godmorgon. Annars stog han mest och kastade småsten, satt på sin gamla plastdunk och drack något ur en flaska.
 
 
 
Åh, vad mysigt! Vill tillbaka nu!
 
Det var det hele! Åh en vecka är inte tillräckligt!
 
Tack fina familj! Jag hade velat ha minst två veckor till med er där!
PUSS!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint! Visste inte att du hade greklandat dig i sommarn, men jag vet ju inget. Du försvann i maj!

Svar: Haha, jo lite så bidde det. Var inte min mening att försvinna :( Har bara jobbat hela sommaren. Och så blev midsommarångest till en sistaminuten till Grekland. Så kan det gå. Men jag är här :) PUSS!
Madelaine

2012-08-17 @ 13:45:33
URL: http://laufenbitte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0