Julstök

Helt plötsligt var jag kontorsråtta och jag trivs som fisken i vattnet. Igår hade vi julfest på Fotografiska. Det bjöds smarrig mat (sådär lite lyxigt tillskruvad), trevligt sällskap och lite trolleri (men jag hade inte glasögonen med mig så jag såg inte så bra, blindstyre. Äh, kom igen, du får väl komma närmre än 10m...).
 
Fina Stina jobbar ju också på mitt jobb så hon var min bordsdam hela kvällen. Tror att jag börjar få någorlunda kläm på alla som jobbar där nu. Det är en väldans massa nya namn att plugga in.
 
 
Urtjusig dukning må jag säga.
 
Sen blev det snurrigt när Fotografiska stängde. Vart skulle vem och hur och när och hej och hå! Jag försökte hitta folk för att säga hejdå och tack innan det bar iväg någon annanstans men jäklar vad det skulle skyndas. Några hade redan hunnit åka iväg. Hade velat trycka på paus en stund. Jag hoppas att alla kom hem ordentligt och så. Hej då alla i alla fall, hoppas ni hade en trevlig kväll.
 
Jag hamnade på Caféet. Fifan. Vad är det för en jäkla fritidsgård egentligen? Alla var ungefär tolv år gamla med pappas kavaj eller med den mest uringade skapelse som Gina Tricot någonsin lyckats kräkas upp och med spraytans som inte borde fått synas annat än under Lucia Pokalen. Går folk dit på riktigt asså? Betalar folk för att gå in där? Vi kom in gratis på något sätt och det var ju trevligt. Men, jävla skitvakter som alltid ska hävda lite pondus och pinpointa EN person. En stackars kille i vårt sällskap blev anklagad för att vara för full. Han var hur städad som helst. Usch, jag får så ont i magen av sånt där. Så då ville jag inte gå in, orkade stå på mig ett tag, sen blev det kallt, diskussionen kring vart vi skulle gå istället drog ut på tiden och den stackars killen sa "gå in". Ja, sällskapet splitrades, folk hade tröttnat och ville åka hem istället. Jag var nära på att gå hem jag med. Det blir så snurrigt ibland.
 
Det blev dans i några timmar sen bangade jag på efterfest. Någon måtta får det vara för tant.
 
Imorse vaknade jag strax innan åtta och kunde inte somna om. Okej då, gick upp och tittade på mina små serier, fällde en tår när jag blev rörd och sippade på mitt te. Jag är så blödig. Fruktansvärt blödig faktiskt. Brukar titta på "Aldrig mer fet" och gråter varje gång de lyckas att ändra sina liv. Vilken seger.
 
Snart ska jag iväg på en glöggrej och sen ska jag på middag. Ingen rast ingen ro.

Kommentarer
Postat av: Anna

aldrig lär man sig på vilka ställen det inte brukar vara roligt!

2012-12-11 @ 00:15:13
URL: http://www.annafrilansar.net
Postat av: Anonym

Lyxmiddag!!!!;)
Minoliitaa

2012-12-12 @ 17:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0