Hulken?

Jo, nog har jag biffat på mig en del sen jag började styrketräna för ett år sen. Efter min åttonde tvätt, skuttade... hmm.... jaja, traskade jag till gymmet. Har inte kört slut på baken och benen den här veckan (annat än Gubbängsturen... men den räknas inte). Baken och benen undrar ni? Vad ska hon nu träna dem för, är det ett funktionellt syfte? Jovisst, det är bra att vara stark i baken och benen när man är dansare. Men för mig är det nog mer i ett estetiskt syfte som jag gråter i benpressen och stånkar mig igenom utfall och smithmaskinsövningar. Jag tycker att det är tjusigt med kralliga ben och en putig bakdel. Så enkelt är det :)

Idag körde jag...

2X10 Baksidalårcurl med pilatesboll. Alla som testat den vet att den sviiiider!
3x20 Steg utfallsgång med 10kg i varje hand
2X12 Höger och vänster ben "balletspark" bakåt i kabelmaskin med 22kg
2X50 Superman på golvet höll 30sek statiskt mellan varje set
4x10 Liggande benpres med 80kg

DET NI! Jorå, känner mig nöjd. Får se hur det känns imorgon.

Nu ska jag göra mig vacker för att gå ut på lokal!

Kommentarer
Postat av: malin

Shit Madde va grym du är! Kommer inte våga visa min slappa kropp breve dig på träningen sen. Borde anställa dig som pt. :)

2012-02-05 @ 13:16:44
URL: http://madebymalin.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0