Vinter

Ja, det är fortfarande vinter. Mer än någonsin. Här sitter jag och bloggar. Det är vitt vitt vitt ute. Men tulipanerna på bordet säger SOMMAR!

 

 

Gospelkonserten i fredags var så jävla grym! Det var på något sätt lite absurt att få vara med om en superenergisk svart pastor, med magisk sångröst, sjungandes halleluja och praise the lord. Amandas grupp var hur bra som helst, dom körde nummer själva och tillsammans med pastorn. Pastorn fick hela publiken att skalla "my prayer is my weapon", han talviskade med ibland, för att understryka det gudomliga budskapet. Sen skrek han "where my party people at" "you gotta sound like som black folks" och dansade loss på ett superfunkigt självklart sätt, he ruled. Helt underbart var det, som en bal på slottet, sånt jäkla drag. Ont i händerna av allt klappande fick jag och hes som en kråka av allt tjoande blev jag.

 

Sen i lördags var jag och Jimmie hemma hos min systeryster och hennes man och åt mat, drack drinkar och vin. Var en grym kväll! Löjromstoast till förrätt, Bouef Bourgignon till varmrätt och marängsviss till efterrätt. MUMS! Jo, sen fick vi ju reda på en sak som fortfarande gör mig illamående av avundsjuka... Dom skulle till Thailand, ja dom har nog precis landat faktiskt. Sistaminuten, två veckor. Kul. Faktiskt, fan vad skönt för dom! Det är dom värda! Enjoy! Bada, sola, drick Watermellonshake och ta hand om varandra!

 

Söndagen bestod av jobb. Sen en kraschlandning i säng vid 22.

 

Nu är det måndag och strax dax för skola! Måste börja läsa mina repliker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0