Quick'n dirty, så att säga.


Dagens middag:

Tonfisksås med spagetti
ca 2 port

3 tomater
1 rödlök
1 burk créme fraiche
1 burk tonfisk i vatten
lite gräslök (typ den frysta...)

salt och vitpeppar

Hacka och skär rödlök och tomater. Fräs på med olivolja.
Blanda i créme fraichen när grönsakerna börjar mjukna lite.
Rör ihop, sno lite pastavatten (salt och bra) och rör i för att få lite mer sås.
Ha i gräslök efter behag.
Ha i tonfisken.
Smaka av med salt och vitpeppar.

Voila. Snabb, god och bra mat! Jag gillart! Brukar ha i vad jag har hemma. Ibland blir det lite paprika, ibland lite dill, ibland gul lök istället för röd. Ja, mix and match.

Idag blev den en långfika på Smak efter skolan. Sen ville jag hetsshoppa ett par trevliga joggingtajts. Jag hittade inga, eller jag hittade ett par som kostade 549kr. Ujujuj, vad snajdig jag skulle se ut i dom, tyckte dock att det var lite väl pricey för att se snajdig ut. Mina spiror får klara sig utan.

PÖSS!!!


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Nämen. Har du skrivit på tallriken på riktigt?! Det var busigt gjort, minsann.

2010-04-09 @ 16:19:47
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0