Härliga söndag!

Tjenamors!

Ni undrar förstås vad som hände på den dära intervjun i veckan! Jo, den gick nog bra. Jag sökte till Korpen för att vara Zumba-instruktör för dom. På onsdag ska jag hålla i ett pass på prov och hon som anställer kommer vara där och vara med. Ih! Lite läskigt men himla kul! Gillar vad Korpen står för. Träning för alla, nära och enkelt, typ.

Sen så hade vi audition i skolan som Göta Lejons producent var med och lyssnade på. Hela klassen fick erbjudande om att vara med som statister i Jesus Christ Superstar som går upp på Götan nu i April. Vi kommer inte få något betalt, men det kan ju vara ganska najs att få en inblick i en så stor produktion och vara med ändå.

Idag bakar jag min ambitiösaste efterrätt, Citronmarängpaj. Jag får besök av några vackra damer som förtjänar allt gott i vår värld. Vi ska prata om vårens resa. Att åka till Berlin förra våren blev ju en riktig hit. Så nu får vi se vad vi kan styra upp för äventyr den här gången.

Work in progress, äggvita, äggula, citronsaft, pajdeg... Maräng och citronkräm in the making.



Jag stuffar runt i min reklamtröja från Gymgrossiten idag, då känner jag mig stark.



Sen har det tydligen blivit vinter i natt. Det suger ju.


Ja, vad fan är dealen med det? Vinter nu? Kan vi inte bara hoppa direkt till krokus och snödroppe? Det är så värdelöst när det är så här, bara blött och blött. Inte kan man cykla, fötterna blir blöta och smutsigt och lerigt och jävligt blir det. Nä, fy tusan! Men jag är tacksam! Tacksam över att vi redan sluppit typ 3 månader vargavinter. Tack vädergudar ni heliga.

Näpp nu har pajdegen vilat en timme, dags att klämma ut den i formen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0