Helgen!

Ja, vi är förlovade! Jätteroligt! Hela helgen har kretsat kring just detta.

I fredags åkte jag och Jimmie och storhandlade inför festen vi skulle ha på lördagen. En massa gotter slank ner i Willysvagnen! På kvällen meckade jag ihop snittar och Jimmie städade i varje vrå.

På lördagen jobbade jag men smet lite tidigare för att komma hem snabbt,
det var ju en del att ordna med.

Telefonen ringde konstant och jag luktade lax om fingrarna!


Fina va?


Det första gästerna la beslag på de få sittplatser som fanns. Som mest var vi ca 20 pers på våra 32 små kvadrat. Det blev varmt och mysigt. Man ser redan här hur imman har börjat klättra på fönstret. Hoppas inte grannarna trodde att vi hade någon svingersklubb eller nått... :P


Ja, det känns ju fantastiskt att den här strandraggaren ska bli pappa till mina barn.
ÄLSKAR DIG!


Paketöppning! Vi fick så jäkla seriösa presenter! Massa goa grejor att äta, vin, champagne, champagneglas, gris, julgran, trevliga böcker, "Grekisk hustru startkit" till mig, choklad, mumsiga muffins, ljusstake, blommor... osv! OJOJOJ, tack snälla snälla alla för alla toppenfina och härliga presenter!


Lite mer mingel, min svägerska till höger och buddy till vänster.


Inte Nasses kusin, Hasse fick bli stadsgris. Han kom i paket tillsammans med sin Book of love,
från Eskilstuna. Tack ANNA! Vi älskar honom! Love at frist sight.


Malin gullade loss med Hasse hon med. Fan, dom där grisarna är ena riktiga players!
Ser ni hur nöjd han ser ut?

Jag måste säga det att vi kalasade loss rejält! De sista gästerna rullade ut härifrån vid halv tre. RULLADE! Nästan fyra boxar vin tömdes, en stor flaska äpplesmirnoff puts väck... champagne... mer vin... Det var verkligen kalas. Sen kom såklart ostkrokarna fram på småtimmarna.

Min nyblivne fästman fick dock sova på annan ort den här natten. Vår säng delades av mig och en ålänning.

Jäkligt rökiga kravlade vi oss upp ur sängen på söndagmorgonen. Jag skulle till jobbet och Malin skulle till färjan. Det var så fruktansvärt kallt i rummet! När jag kom hem från jobbet på eftermiddagen upptäckte jag att både balkongdörren, fönstret och vår luftventil hade stått på glänt hela den -15gradiga natten. HAHA, så blir det när man låter folk röka från fönstret.

TACK alla underbara människor som kom och firade vår förlovning!

Kommentarer
Postat av: anna

grisen är nöjd:)

synd att man inte kunde ha varit med och rökt genom fönstret och druckit upp all alkohol. och det låter så fel att säga "next time" för du ska inte förlova dej nåt mer nu! ajabaja

2009-12-23 @ 00:01:16
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: Hedde

Nämen grattis! Önskar er massa, massa lyckliga år tillsammans :) Kram på dig.

2009-12-23 @ 08:49:35
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0