Hur gick det med kreativiteten?

Jorå, sådär faktiskt. Man tappar ju handlaget när man inte pysslat på ett tag.

Jag försökte göra någon slags kombinerad akryl och decoupagetavla. Decoupage har Anna introducerat i min värld. Det är ett särskilt sorts lack/lim som man kan använda för att sätta fast tex tidningsutklipp eller servetter på till exempel en tacoburk som min vän Malin har gjort. Jag köpte urfina och dyra servetter på Cervera med vackra blad på.

Jag hade en vision om att göra en halvpsykedelisk blomsterrabatt. Jag brukade var grym på att måla blommor med akryl... Nu var jag inte det. Det blev bara fult. Jag tar mig an det imorgon igen!

Däremot blev min gamla lingonsyltsburk väldigt tjusig med lite servett på. Men hur ska man lyckas få bort dagispysselkänslan och få in proffskänslan istället? Hoppas mor och far och mormor, morfar och farfar fortfarande blir glada för saker man har gjort själv. Jag kan väl dock tycka att det inte är så särskilt gulligt när en 24 åring pysslar ihop en flörtkuletomte. Eller? Jag har ju inte gjort någon men principen... principen!

Imorgon, eller idag, kommer Jimmie. Det blir mys! Då blir det Tingsgården och pussar.

Natti!

Kommentarer
Postat av: anna

haha flörtkulor!

det finns ju färdiga sett att köpa på panduro, så att man verkligen bara behöver pussla ihop alla färdiga delar med lite lim och så har man en egen trasseltomte/julstjärna/annat efterblivet



och jag lovar att fast det är 123 steg så finns det folk som gör fel och fult ändå. tänk på det när du sitter med akryl och syltburkar, du KAN SJÄLV!

2009-12-13 @ 13:17:48
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0