Klockan är mycket...

...för någon som ska upp tidigt till skolan.

Det är så fint ute. Jag hoppas att det lilla pudret får ligga kvar imorgon också.
Antagligen kommer det att slaska bort som vanligt och Eskilstuna kommer att visa upp sig från sin allra gråaste sida, som vanligt det med.

Imorgon blir det datasalande för fulla hus. Jag ska ta mig själv i kragen och klämma ur mig något bildaktigt, halvt genomtänkt, så att jag har något att visa upp på delredovisningen på fredag.

Jag vill bara fika och äta mat. Tur att det är jul snart. Då bara fikar man och äter mat hela tiden.


Just det. På samban idag hade vår ryska medlem, Olga, med sig marinerade svampar och vodka. Ryssar är fanemej coola. Hon hade lagt in Karl Johansvamp, den smakade matjesill men utan fisk. En hutt vodka på det, vilken perfekt kombo. Svampen skulle passat på vilket julbord som helst, ska nog ta receptet. Vodkan skulle kunna få vara med på mitt julbord men jag vet inte riktigt vad mormor skulle säga om det...

God nattski!


Googlade på drunk russian och fick upp den här bilden, jag kunde inte motstå att spetsa den lite...

Kommentarer
Postat av: malin

det var mumski med lite vodka och svampar före samban. jag trodde att Olga kom från Polen, don't know why.

2009-12-15 @ 11:38:33
URL: http://malinmalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0