Så var måndagen här igen

Söndagen spenderades i samma anda som lördagen, fika... loppisar... second hand. Hela Eskilstuna var en enda stor julmarknad. Det stod partytält med tomtar i överallt. Lucia var det också. Inne i 21an lussade några fina små tonåringar, jag var impad av målbrottskillarnas *dum, dum dum, duuum* i Staffan.

Sen blev jag tvungen att lämna min man en liten stund för det var dags för träning.
SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA SAMBA...

På kvällen skulle vi ha årets sista mysmiddag med tjejorna. Helena var värdinna och vi hade två manliga tillskott den här kvällen, Jimmie och Jon som också fick vara med. Skönt för Arvid att inte behöva vara ensam kille. Inte för att han verkat vantrivas direkt. Men det kan ju vara svårt att leda in samtalet på mer manliga samtalsämnen när man är ensam kille... Mmm. Arvid, som alltid ger det där lilla extra, kom utklädd till Tomten. Julstämningen blev på topp med Tomte, glögg, pepparkakor och adventsljusstake.


Mums med mat! Supergod vegetarisk chili och ostsmörgås! Helena, hon kan hon!


Med näsan i kakburken. Jimmie och Arvid kollar in... skåpet ...

Arvid får stå ut med mycket... Nä vi har ingen husdjurslängtan vi inte...


Jorå, e man snygg så e man.


Nu har jag precis varit och lämnat av Jimmie vid tåget. Det börjar bli riktigt ljust nu, antagligen så ljust som det max kommer att bli idag. Jag tror jag ska sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0