Stök och bök

I måndags var jag på personalfest.
Det serverades ett klassiskt julbord. Sen kom det in sushi. Men då hade jag redan ätit mig mätt på julbordet. BUMMER! Jag hade hellre ätit mig mätt på sushi. Alla gånger!

Personalfester är ju lite skumma. Den här var väldigt uppstyrd, med olika framträdanden a lá American Idol. Vår chef hade en Simon Cowell-mask på pinne och tyckte allt var skit. Hehe.

Sen började dansen. Det  är här det skumma kommer in i bilden. Kollegor som är fulla tappar koncepterna HELT. Man får ju akta sig för att inte bli för full på personalfester, tycker i alla fall jag. Det var dock inte särskilt många som tyckte som jag. Äh, det var roligt! Men stundvis något obehagligt.

Igår hade Tove och jag Edward Cullen-orgie. Vi käkade hummer (tack Toves pappa Kenneth) med vitlklöks och chilismör och en massa vitt bröd, aioli, avokado och chips. Först tittade vi på Twilight. Sen fick vi bråttom in till stan, New Moon hägrade! Fick rabatt för att vi var studenter, visste ni att man får nästan 50% rabatt på vardagar som student på SF? Asså, filmerna står sig kanske inte helt ensamma. Dom funkar mer som komplement till böckerna. Men det är roligt att se hur filmmakarna väljer att visualisera saker och ting. Sen så är det ju vissa visuella delar som varken jag eller Tove skulle vilja gå miste om, RAOR (som tigern säger...) Tur att jag har en förstående man :P

Jahapp, nu ska jag ut och fixa ALLT inför jul. Jag är en sopa och är ute i sista minuten som vanligt.

Kommentarer
Postat av: anna

är det dom bara mansbringorna som ger tigerljud:)

dumma julmat och sen sushi, fyfarao som lotta skulle sagt

2009-12-25 @ 12:22:00
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0