Keso, en life saviour

Asså, I'm the master chef! Jag bollade två middagar samtidigt. Jag kom hem från skolan vid 20.30 och insåg rätt snabbt att min mage inte skulle kunna vänta på lax och råris. Så medans jag kokade ris, ordnade laxlåda med diijon -och purjosås svängde jag ihop tagliatelle med keso, tomater och pesto. Keso, så jäkla bra att ha hemma!


Nu har jag tittat klart på ett av alla dessa sentimentalprogram, The secret millionaire. En engelsk miljonär goes under cover i en fattig stadsdel och hittar folk den vill ge pengar till. Det är så härligt när dom får avslöja sig själva på slutet i samband med att dom ger bort en pruttdel av sina pengar. Åh, varm i magen! Jag råkade även se slutet av SVT´s Den stora resan, det där programet med svenskar som bor med stammar (nej inte träd, folk) här och där i världen. Man fick se ett klipp från nästa veckas program när dom ska åka tillbaka till Sverige. Ojoj, jag grinade efter 20 sekunder. Så fint! Så mycket kärlek! Dom har upplevt något fantastiskt på en plats och med människor dom antagligen aldrig kommer se igen. Det är så sorgligt... Jag är en blödig typ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0