Frukost

Det är viktigt med en bra start på dagen. Så då kommer vi osökt in på ämnet FRUKOST. Det är ju den som gör att vårt blodsocker inte löper amok redan innan dagens första fikapaus. Min dag började med gröt! Mmmm, råggrynsgröt med linfrön, rivet äpple och laktosfri mjölk.



Råggrynsgröt

1 del råggryn
2 delar vatten
lite linfrön på en höft
ett litet äpple (helst ekologiskt men kom igen jag är student...)
kanel


Jo jag stog mig ända fram till mitt lass av mat på spicy hot vid 12.30 Mer gröt åt folket!

Typografiföreläsningen bara flög förbi medan min mage var i fiberhimlen.


Kommentarer
Postat av: anna

råg kan inte min mage tåla, men jag äter gröt varenda dag!

2009-09-15 @ 12:54:26
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0