Lördagmorgon

Det var fantastiskt fint väder imorse. Jag blev tvungen att gå ut och gå. Jag promenerade längs med ån bort till Vilsta. Jag såg en hel del intressanta saker på vägen.

1. MignonAnka som hängde med änder. Han verkade inte fatta att han inte var som alla andra och änderna lät honom vara med. Dom mobbades inte som ankorna i den fula ankungen i alla fall. Vad jag vet lever inte Mignonankor i det fria i Eskilstunaån. Undrar var den hade rymt ifrån...

2. Stålforsfabriken i all sin prakt. Tänk om dom skulle bygga lägenheter av den... Ballt, men gamla fabriksarbetare kanske skulle spöka. Vem vet?

3. En häst som sög på en stolpe och sen såg skamsen ut.

Sen så var ån bara sådär fantastiskt skimmrig och vacker. Varmt i vattnet var det också (jag kände efter med handen) men det var bara en hund som badade.

God god stolpe Vaddå? Jag gjorde inget!





Mina solglasögon och jag med Vilstas stolthet i bakrunden. Det var en härlig start på dagen. Sen blev det självklart gröt till frukost.



Kommentarer
Postat av: malin

Vad duktig du e, både med promenader och uppdaterande.

De blir blod och action ikväll. Du har så rätt, man ser hellre det på bio. Romantiskakomedier är till för att mysa hemma till.

ses på söndag!

kram

2009-09-12 @ 14:29:51
URL: http://malinmalej.blogg.se/
Postat av: anna

HAHAHAHA HÄSTEN!

2009-09-15 @ 13:11:20
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0