Missbruk av tid

Helgen har varit underbar. Igår tog vi på oss ambitiösbyxorna och gjorde canneloni. Vi gjorde en hemsnickrad fyllning med parmaskinka, spenat, champinjoner och ädelost. Det var lättare sagt än gjort att fylla dessa sladdriga pastarör. Dom bara gick sönder. Så det blev väl en ca 12 cannelonis och sen en slags trasig-canneloni-gratäng. Smakade llikadant. Hur smakade det? GOTT såklart!

Canneloni in the making

MUMS


Jaha, så nu sitter jag i Eskilstuna igen. Bussfärden imorse, vad ska jag säga om den? Det var mest seniorer på bussen, dom luktade lite. Jag var faktiskt i skolan en liten stund. Jag ska tillbaka dit lite senare och antagligen från kl sex imorgon också. Det är mycket nu. När man har annat att göra som är MÅSTEN kickar inpirationen in på ställen som INTE är måsten. Jag fastnade med min nya PITT artist pen. Det är en tuschpenna som ser ut som en pensel i udden så man kan rita både fjädertunna streck och tjocka tjocka. Så här blev det...


Men... nu har jag missbrukat timmar som jag aldrig får igen.

Kommentarer
Postat av: malin

I know what you mean!

Istället för att plugga tog jag en promenad och kollade på en film. När skall vi skärpa till oss?

2009-09-21 @ 18:40:55
URL: http://malinmalej.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Åhå, så du bara lattjade lite och så blev det något en annan inte kunnat åstadkomma om de (uhm... jag) lade ner hela min själ i det!

Gör vad du ska nu! :P

2009-09-21 @ 18:58:35
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: anna

jag har ätit sånna där förut, hemskt gott!

duktig med strecken, men med peter?

2009-09-21 @ 23:18:39
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: Therese plastrougi

shit vad grym du är! supersnyggt ju.

angående cannelonisarna; använde ni just dom pasta"rören" som finns att köpa?? vi brukar nämligen köra på vanliga lasagneplattor som man kokar lite lätt så dom mjuknar, lägger på lite fyllning och rullar ihop med överlappningen nedåt. blir fina rullar som inte går upp!

2009-09-22 @ 12:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0