Nyttigheter

Här sitter jag med mitt morgonte. Måste säga det att hösten är vacker i år. Än så länge. Solen skiner nästan varje dag. Fika nån? Jag dricker mest grönt te. Det är nyttigt har jag hört. Jag har läst att grönt te kan öka din prestationsförmåga med 30% och att det boostar ämnesomsättningen. Dessutom innehåller det en massa antioxidanter. Det måste ju vara sant att grönt te är bra för hälsan. I Japan dricker man grönt te typ tusen gånger om dagen och tanter och gubbar där blir ju 138 år ungerfär. =)

Jag får för övrigt ofta för mig att något är nyttigt. Då äter jag eller dricker jag eller gör jag det nyttiga tills jag är less på det.


När vi ändå är inne på nyttigheter. Jag har börjat källsortera och det får man inte bli less på. Jag har ingen kompost men jag sparar alla förpackningar och ditt och datt i en plastpåse inne på min toalett. Den ska jag ta med mig ner till vårt soprum när den är full. Det var Malin som berättade att på Åland måste alla källsortera. Så himla bra! När man som jag dessutom har källsortering i soprummet har man verkligen ingen ursäkt. Då bör man skämmas om man inte sorterar.


Nu ska jag ta och skriva en liten grejja till skolan, duktig som jag är. So long!

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Mm, tyvärr har en viss person en enorm prestationsångest när det kommer till socialt ansvarstagande och kan tendera att gå till....lite överdrift.. Att man sparar kapsyler och gamla flingpaket i enorma högar är kanske lite dumt. Likaså att inte dammsuga då man anser att dammråttor är husdjur.. Plugga på nu!

2009-09-29 @ 10:58:48
Postat av: malin

duktig madde!

produktiv och miljövän :)

2009-09-29 @ 12:31:05
URL: http://malinmalej.blogg.se/
Postat av: anna

jamen den där påsen har man ju snubblat över några gånger

2009-10-01 @ 00:01:28
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0