Paus... Rast... Break

Man blir ju dum i huve av att sitta och stirra på en dataskärm en hel dag. Den enda pausen jag haft på timmar var när jag och Malin gick och åt våra matlådor. Vi är så duktiga. Min kick ass vän Tove lärde mig ett fantastiskt recept på pastamarinad som hon i sin tur hade fått från Agnes. Simpelt men fantastiskt gott till pastasallader. Det är verkligen enkelheten själv. Citron, en överdos av vitlök, lite extra jungfruolja, salt och peppar. MEN! Mina vänner, VIKTGT, du måste toppa salladen med rostade solrosfrön för att smakerna fullkomligt skall explodera. Fabuloso!

När vi ändå är inne på gotter... Anna nu kommer det.

Chokladbollar utan djur och gluten

6dl
glutenfri havre
3dl socker
4msk (vanliga köksskedar, alltid) kakao
1msk och kanske lite till vaniljsocker
150g och sen kanske 25-50g till mjölkfritt smör
3msk starkt kaffe (tummen upp för néskaffe)

Rulla i kokos

Jag brukar smaka av hela tiden, om smeten inte vill hålla ihop ta lite mer smör, om smeten känns för torr tillsätt lite vatten (ca 1-2msk) för att den ska bli smidigare. Jag ber om ursäkt för ett något oexakt recept men jag gör det mesta på en höft sisådär. LYCKA TILL!


Kommentarer
Postat av: anna

hurra!



skynda dig att lyssna på mina feta beats på myspace, jag lägger upp innan jag får panikångest. det är lite provlåtar till utställningen, de andra karamellerna med sång på suger jag på själv en stund till. för dom finns ju inte ens!

2009-09-24 @ 18:04:23
URL: http://drawingnear.blogg.se/
Postat av: Agnes

Woho, omnämnd!

2009-09-24 @ 18:12:50
URL: http://www.agnesgunther.com
Postat av: Anonym

Snyggt med feta stilen!

Min åsikt om ditt chokladbollrecept är nog mindre satisfying för dig.



Du har alldeles för mycket socker för att det ska vara njutbart! :)



6havre.

2dl socker.

4msk kaffe. (beroende på hur starkt du har det självklart)

1msk vanillisocker, fast här kör man på känn :)

4msk kakao!



Fast jag vet ju inte?! prova med en dl mindre socker så tror jag du kommer finna den ännu mer lockande?! :)

2009-09-24 @ 19:52:28
Postat av: malin

Sötaste chokladbollen!

2009-09-26 @ 10:47:27
URL: http://malinmalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0