Ursäkta men jag FÖRSTÅR inte

Black Hawk Down... (det är någon sorts helikopter man pratar om)

Vad är grejen med dessa filmer? Dom är oftast bara en orgie i pang pang och grönt ljus. Amerikaner är stentuffa och gör allt rätt. Vad tusan har dom att göra mitt i ett inbördeskrig i Somalia? Införa demokrati på en vecka? Ingen vet vem som krigar mot vem men jävlar vad dom skjuter. Blodet sprutar och Josh Hartnett kisar med sina flickdrömsögon. Han gör sig minsann bättre som badboy i filmer som The Faculty. Det värdelösa ligger kanske i att man inte hejjar på någon för man bara BRYR sig inte. Vem som helst kan dö men vi måste ju alltid låta någon vara hjälte så att han kan få leverera en moralkaka i slutet som får alla att gråta och tycka att filmen nog var rätt okej ändå... Förövrigt får vi i slutet veta att 1000 somalier dog och kära nån NITTON amerikaner. Dios mio!

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Jo, jag kan faktiskt informera dig om att det är enormt intressant att följa dessa soldaters glädje och sorg. De finner sig i en situation som för vanliga dödliga skulle uppfattats som svår. Genom list och vänskap stöttar de varandra på slagfältet med kulor och blod vinande runt sig. Det är ingen Lindsey Lohan fars det inte!

2009-09-20 @ 11:23:13
Postat av: anna

där fick du så du teg!



men jag håller med, om den där filmen. jag köpte den på vhs för många år sen, ville ligga med josh. men den är inte bra.



en bra krigsfilm däremot är jarhead! den såg jag när jag ville ligga med jake. och plutonen och killing fields och full metal jacket mfl. i dom finns det dock ingen jag vill ligga med.

2009-09-21 @ 23:32:08
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0