Stegjakt


Kände mig lite glassig. Solglajerna på och soldis som värmde kinden. Sen kom regnet...

Jag och Anna var ute på vår numera nästan dagliga promenad. Vi jagar steg och det går rätt bra, 16018 steg blev det för mig idag. När vi svänger av för att ta den långa rundan genom skogen ser vi molnen, tunga grå. "Ska vi vända?" Frågar jag, "Nej det är för sent nu" Svarar Anna. Episkt. Har man bestämt sig så har man bestämt sig. Det är bara mesar som vänder om. Blöta blev vi, kalla blev vi, smutsiga blev vi.

När jag kom hem duschade jag i 34 minuter och skållade mig själv lite, det var härligt. Nu ska jag krypa in under en filt och titta på mina älskade Hollywoodfruar och äta fincrisp med camenbert och hallon-granatäpplemarmelad.

Wolla bye

Kommentarer
Postat av: Hedde

Vardagslyx är bra! Och granatäpplemarmelad är bättre! :D Jag har letat som en tok efter det. Var hittade du? Ses om några timmar.

2010-04-28 @ 17:44:37
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0