Va ere för skit?

Amerika, shape up! Jag är trött på era patriotiska nörderier, jävla martyrer.

Såg precis filmen Remember me. Ja, det kanske är så att allas vår favorti Herr Pattinson är med i den och det var ju bra, han gjorde dessutom bra ifrån sig. En av våra svenska stoltheter, Lena Ohlin var också med. Filmen var väl ett helt okej litet romantiskt drama. Inga direkta överaskningar eller så. MEN....

VARNING FÖR SPOILER

I filmens slut är allt lyckligt. Bra bra, folk har börjat älska varandra och bry sig om varandra. Brända broar har börjat renoverats. Men så har den SOPIGA regisören eller manusförfattaren eller vem det nu var som var SOPIG bestämt sig för att han eller hon skall vara djup. Och man får fanemej ingen Oscar för filmer som slutar lyckligt. SÅ då bestämmer sig han eller hon för att baka in 11 September i slutet och med det ta kål på filmens hjälte. Alla ska gråta. Jag blev förbannad och tyckte hela filmen blev ett tunt jävla skämt (men med några heta scener, Tove, du måste titta). Så jävla lamt. Vår hjälte står inne på ett kontor i ett av WorldTradehusen och väntar på sin pappa som han har börjat bygga en bro med (metaforiskt). 11 September var helt lösryckt inryckt. Inte ett uns av filmen hade något att göra med den 11 September. Eh, hur ska vår hjälte dö? Pistol, tabletter, slagsmål...? Nä, nu har jag det. Vi gör så att filmen utspelas 2001 så kan vi döda honom i World Trade! Hurra!

Filmen hade varit okej om den fått sluta lyckligt. Nu bidde den bara töntig och den SOPIGA manusförfattaren är en TÖNT som ALDRG kommer få en Oscar.

Kommentarer
Postat av: anna

Haha ARG!

Jag fick en chock, en ilning, en AHA! och jag tror att det var meningen att filmen skulle sluta så MEN ja, det kunde nästan lika gärna slutat med en invasion från yttre rymden, eller en tigerinvasion. I get your point, men om det inte varit för slutet så hade jag nog inte kommit ihåg den ens... jag är ju inte robsessed! :p

2010-08-04 @ 23:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0