MAT!

I måndags, efter ett ganska så lame ass Dance aerobicpass (asså, det är så nördigt med Aerobic, jag är allergisk. Jag hade hoppats på ett mer dansigt pass men det blev bara ett och två och hej och hå och hopp med en tyyyyyypisk gym/aerobictjej. BLÄ) men ett desto trevligare Corepass (där fick jag sällskap av min man och Lova) åkte vi och storhandlade. Jag ÄLSKAR att handla mat! OJ OJ OJ vad det är roligt. Sen så tycker jag att det är supermegakul att försöka koordinera in alla mat i skafferi och kylskåp efteråt. Som ett roligt pussel. Lova berättade att hon inte brukar organisera sin mat, hon brukar lägga ut all mat på golvet i sin 24kvadratare och leka 'Inte nudda golv'. Det är därför hon köper så mycket konserver, dom är stadiga. I alla fall, jag lyckades som vanligt organisera på ett ypperligt sätt. Dessutom rensade jag ut en och en annan suspekt matvara med utgångsdatum 10.04.2008 ungefär. Vi har ett STORT skafferi, mycket kan gömma sig inne på hyllorna.

Så här fint blev det... Vårt skafferi är inte jättesnett utan jag har bara fotat med panorering alldeles för nära.

 

Igår hade jag ett litet möte med handledaren igen. Hon är himla gullig. Stackars henne som har en sån oengagerad student under sina vingar. Idag var jag och Helena och hälsade på en frilansande Illustratör som heter Kjell. Vi köpte med oss en Saffranskrans från underbara Bakstugan i Västertorp (han bor i Hägerstensåsen). Så, Kjell fick bulle medan vi pepprade honom med frågor. Han gör helt fantastisk fina grejor. Vet inte om det här besöket kommer att hjälpa analysen särskilt mycket men det var väldigt intressant att träffa någon som är frilansande illustratör. Det kanske jag själv hoppar på någon gång i framtiden.


Kommentarer
Postat av: malin

förbannat alltså! jag som hade börjat komma igång med träningen så kommer en jäkla förkylning och förstör allt. men den ska väck illa kvickt. i

2010-12-02 @ 16:13:46
URL: http://malinmalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0