Soyafärs, inte helt dumt.

Idag lagade jag en chili con carne utan carne. Jag gjorde en chili de soya. Mmm. Först var den ganska äcklig. Det är ganska knepigt att krydda upp soyafärs. Den ser ju ut som köttfärs men utan köttfärsens alla egenskaper. När jag hade sturlat runt med chili, vitpeppar, paprikapulver, vitlök och salt kände jag att det fortfarande fattades något. Syra. Som tur var hade jag citron hemma. Jag är en sån jävla MASTER CHEF!!! Bidde riktigt smarrigt må ni tro!


Först måste man förvälla färsen. Jag gjorde det i tomatkross. Ser inte så trevligt ut kanske...


Men vad säger ni nu rå? Det där ser väl ätbart ut? Det var det i alla fall!

Jag har varit och dansat nu på kvällen. Jag och några kompisar har startat en egen grupp. Den är mycket BRA! Men nu är jag alldeles pigg på grund av den! Kan inte sova än! Kliar på hela kroppen gör det också. Jag är så torr, det är den här jävla vinterns fel. JAG ÄR ÖVERJÄVLIGT TRÖTT PÅ FADER FROST! Tvi tvi tvi, vik hädan!

Kommentarer
Postat av: Hedde

Hihi. Jag hade kunnat tagit lite av din energi. usch, vad jag kände mig trött i både skalle och kropp!

Men på söndag, då jäklar!

2010-03-18 @ 09:47:40
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: anna

bra kock!

citron och vitlök är kökets bästisar!

2010-03-19 @ 15:50:35
URL: http://drawingnear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0