Madde provar en klänning...


En klänning från SVT´s kostymföråd har kommit i min ägo. Var inte det lättaste att få på sig, hyskor där, hakar där, knappar där. Man kan ju förstå varför damerna för i tiden behövde påkläderskor. Jag hade mami till hjälp. Det var bara att hålla in magen. Jag undrar just vem som hade på sig den här klänningen när det begav sig. En person som var smalare än vad jag är i alla fall. Eller någon med en himla bra gördel. Kanske både och... Jag kände mig så vacker så. Varör har vi inte sånna här kläder nuförtiden. Kanske för andningssvårigheterna. Jag förstår verkligen lajvare. Det är fanemej kul att få känna sig som något ur Stolthet och fördom för en stund. Skulle kunna vara en grym utklädnad. Kanske med blek hy och vinröda läppar, vad kan jag då föreställa... Hmm?


Kommentarer
Postat av: anna

fiiint!

2010-09-26 @ 15:56:56
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0