Man måste bestämma sig

Gjorde precis Svenska dagbladets valtest. Jag hade väl inte direkt något parti som var superdominerande men i första hand blev jag miljöpartist och i andra hand vänster. Det faktum att jag svarade "vet ej" på hälften av frågorna kan ju ha gjort resultatet något missvisande. Jag har fått rösta två gånger, om euron och i förra riktiga valet. Euron var ju lätt, fanns ju bara två alternativ och självfallet blir det ett rungande NEJ till den där skiten.

Men så kommer vi till the real deal. Jag röstar ju, för det ska man göra. Men jag känner mig aldrig riktigt tillräckligt insatt för att få rösta. Jag känner mig som en puckad bluff. Så senaste valet tänkte jag, nog ska jag sätta mig in i vad partierna står för lite bättre till nästa gång, men nu är nästa gång helt plötsligt här och inte kan jag så mycket mer den här gången.

Well well, kanske jag borde sälja min röst till Tove eller någon, som verkligen brinner för sånt här. Eller så röstar jag på miljöpartiet. Dom är ju emot kärnkraft och euro. Jag tyckte att kärnkraft var rätt okej fram tills dess att vi gjorde en utställning om kärnbränsle i skolan. Kärnkraft är fåfäng galenskap...

Ahh, nu ska jag klä på mig och packa det sista. Snart kommer pappa. Ikväll åker jag och Jimmie till skogen så vi ses väl igen på söndag eller så.

Puss puss

Bröllopsfina förra lördagen


Kommentarer
Postat av: Anna

fina ihop!

2010-09-07 @ 23:03:35
URL: http://orangutangen.blogspot.com/
Postat av: Anna

och jag håller med, man känner sig som en bortskämd unge i en godisaffär som kan välja på en massa godsaker (mmm, lejonborg) vilket gör att det blir svårt. alla chokladkakor ser likadana ut, det är på innehållsförteckningen de skiljer sig åt, men den är finstilt och på typkroatiska (man handlar visst inne på godisland i etuna, smuggelgodis) VAD VILLE JAG HA SAGT MED DENNA LIKNELSE? Att jag inte vet ett skit om partidebatterna, och jag ska ju förfan bli journalist! kör miljöis. dom behöver det.

2010-09-07 @ 23:06:29
URL: http://orangutangen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0