Min knäppa påsk

Påsken började på skärtorsdagen. Då mötte jag upp underbara människor hemma i Stockholm. Kvällen avslutades med väldigt mycket rosé och sen en kanna sangria på Ramblas tillsamman med Lova och Jimmie. En riktigt bra kväll! High score!

På fredagen sen skulle jag åka tillbaka till Eskilstuna för vi hade ett uppträdande på lördagen. Men först skulle det ätas påskmat hemma hos min kära svärmor Kerstin. Det skulle bli en lugn och fin kväll och jag skulle sen ta det sena tåget till Eskilstuna. Lugn och fin... jojo. En superexalterad Malin ringer till mig och berättar att vi ska få dansa samba på scen tillsammans med Hoffmaestro. Dom spelade samma kväll i Eskilstuna. För att förstå varför Malin har kontakt med Hoffen gå in här, men läs klart mitt inlägg först.

Nu blev det ett väldans planerande! Jag blev upphämtad av Malin (och hennes supersnälla mamma Marina) som kom direkt från färjan från Åland. I racerfart åkte vi till Eskilstuna, hämtade min dräkt, hämtade Malins dräkt, hämtade Mina, hämtade Anna som fick agera fotograf och sminkös för kvällen. Sprang in med våra grejor genom bakdörren av koncertlokalen och hetsade upp till logen. Vi hälsade på bandet, trevliga grabbar det där. Sen var det bara sambadrottningprepp för hela slanten. Smink, glitter och mera smink. Grabbarna körde en speciallåt som vi fick improvisera till. Det var grymt och gick så fort så fort. Fan vad kul det var! VILL MERA!!! Sen hade vi kalas fram till småtimmarna.

Bättre bilder kommer! Men tack Malin (egentligen mamma Marina) för dom här!

 

Något trött gick jag sen upp på lördagen för att dansa loss i Tuna Park. Hög på gårdagens framgångar hade jag den bästa peppen och uppträdandet gick himla bra där med!

 

 









På kvällen sen skulle det kalasas vidare. Anna och Roxy hade ju maskerad. Om jag får säga det själv blev min Anna Nicole outfit obehagligt bra. Jag kände mig verkligen inte som mig själv! Fifan!



Annas Darwinoutfit var helt oslagbar!



Darwin och Mr Poe är kära.



Anne Frank äter en spindel. Det är ju hårda tider.



Darwin dansar med plyesterskinnet.



Snygg hatt!


Så kom söndagen. Jag soooooooov till klockan ett. Sen sprang jag till tåget! Köpte en alldeles för dyr frukost på Pressbyrån. På centralstationen mötte jag upp min älskling och vår vän Pär. Vi skulle åka till landet!



Pär och Jimmie myser på bryggan.



Ser nästan ut som att det är sommar!



Sen blev vi fler! Kul kul!



Jimmie fick Ballerinakex. Då blev han glá!



Självklart skulle det grillas! Landetkläderna är på, det blev lite ruggigt på kvällen.



Vi spelade ett parti TP. Jag vann. YES! Läs sportfrågan. Tp:t var något daterat. Inte särskilt pk.



Sen spelade vi Alias. Se koncentrationen!


Dagen efter solade vi, åt hamburgare och doppande fötterna i sjön. Det såg skönare ut än vad det var. Två dagar på landet var en perfekt energiladdare efter en sån här intensiv helg. Vilken helg. Helt klart mitt vuxna livs roligaste Påsk. Som Anna sa idag "Påsk schmosk". Jag håller med. Man kan fira på olika sätt. Det kommer en ny Påsk varje år!


Tack alla fantastiska som gjorde den här helgen till vad den blev!

Kommentarer
Postat av: malin

en påsk som platsar i memoarerna kan man lugnt säga. :)

2011-04-26 @ 22:55:11
URL: http://malinmalej.blogg.se/
Postat av: Perry

Tunga bilder! och tack själv!

2011-04-26 @ 23:20:30
Postat av: Roxanne

Underbara bilder minsann!!! Grym helg, dock får man lida med sjukt och hosta nu! :-/

2011-04-27 @ 08:13:53
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Orangutanna

Det var EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISKT! större än jesus lidande! oh no you didn't!

2011-04-27 @ 14:56:53
URL: http://orangutangen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0