Hej igen!

Vad händer och fötter i era liv? Tar ni hand om er själva och era medmänniskor? Själv har jag gått in i ett litet rum där allt utanför känns väldigt läskigt att tänka på. Det är ungefär som att där jag är just nu är det enda som finns. Ni vet... hela den där harrangen med trädet i skogen jada jada. Jo, så känns det för mig. Om jag ska tänka på allt annat blir jag, jag tror att det är så här den känns, den där stressen alla pratar om, jag blir stressad.

Anyhooo. I torsdag var jag och Malin på jobbmöte i Stockholm. Det gick bra men inget är bestämt ännu. Så jag ska inte säga för mycket. Det var ett mycket speciellt möte. Men det får ni fråga om när ni träffar mig. Historien kommer inte till sin rätt i skrift.

Sen på kvällen bjöd jag till fest. Jag bjöd mina underbara vänner Tove och Lova på middag. Det var dom mycket glada över. Dom fick lövbiffroulader med ädelost i som badade i en gräddig sås även den med ädelost. Till det fick dom ugnsbakade grönsaker. Sen mumsade vi på jordgubbar till efterrätt.

Nam nam säger Tove. Lova kom senare. Nytränad och fin (läs, svettig...)

 

Fredag, jag gjorde INGET konstruktivt. datorn låg ensam och glömd i ett hörn. Jag tog ett varv på Långholmen istället och gjorde grodhopp i alla trappor. Sen blev det helt plötsligt dags för AW. Ja, eller  sympatiAW från min sida. Mer rosé intogs i Hornstull.

 

Lördag, Jimmie och jag styrde kosan mot Djurgården men det blev för jävla kallt så vi körde en fika per kvarter istället. Vi betade av Gamla Stan och Slussen innan vi drog oss hemåt. På kvällen sen åt jag en mycket trevlig Valborgsmiddag med Tove, Jenny och Lotta. Ännu mer rosé intogs och samtalen blev djupa. Jag och Tove ragglade hem framåt småtimmarna med våra skatter, nyss inhandlade på 7/11, i famnen (chips till mig, saltlakrits till Tove).


Söndag sen. Jag och Jimmie roade oss med 4 olika lägenhetsvisningar sen åt vi pizza. På kvällen mötte jag upp Anna och Tobbe i ett industriområde i Årsta. Klart vi skulle till BB! Hihi. Vi var alltså på Big Brother live. Så om du såg en liten tjej med lila kofta och knut på huvudet i publiken så var det antagligen jag. Det är alltid kul att se hur det går till bakom kulisserna. Men jag har börjat tröttna lite på BB nu. Men jag måste ju se vem som vinner.

Idag är det måndag och jag har haft teaterlektion heeeeela dagen. Jag hinner egentligen inte med teatern, Men det struntar jag i!

SO long LÅNGKALSONG!

Kommentarer
Postat av: malin

ja om det är till nån tröst så är du inte helt ensam i det där isolerade lilla rummet. vi kan sitta där och dela på en påse ostbågar tillsammans. :)

2011-05-03 @ 20:29:56
URL: http://malinmalej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0