En helt vanlig måndag

Imorse snoozade jag min vanliga timme. Är alltid lika glad över att jag inte måste gå upp när Jimmies klocka ringer. Jag har alltid en ambition om att gå upp tidigare och få en mer kvalitativ morgon, men så länge det ser ut som om Gud har mjällat över hela Söder lockar sängen mer än en lång morgon. Men sommarmornar ni, ujuj, fan vad härligt det är! Då vill man ju gå upp klockan 06.00... ja nästan i alla fall.

Fick stressa till skolan, men det var det värt, puss kudden! Vi började nöta låtar till vår musikal vi ska sätta upp i vår. Var himla fina truddelutter må ni tro!

Sen blev jag förbannad för att bussarna inte kom som de skulle därute i Sickla. Imorgon cyklar jag! Mina bromsar är dåliga och stänkskärmen har hamnat snett så jag blir alldeles prickig på ryggen av stänk. Men det löser jag genom att gå i nedförsbackar och sätta på mig en IKEA-poncho. Det borde gå bra, bara inte låset har frusit ihop.

Nu på kvällen har jag haft min fina vän Helena över på fika och så har jag och Jimmie sett klart på första säsongen av Falling Skies. En serie som inte levde upp till förväntningarna men som ändå var rätt så beroendeframkallade. Man vill ju veta hur det ska gå!

Imorgon blir det mer sångrep och sen långpanna på badet. Fick ett Zumbapass att köra imorgon. KUL!!! Men det är ett Introduktionspass så jag måste lägga om mina danser lite. Får bli många grundsteg och längre genomgångar. Blir fortfarande så nervösladdad när jag ska hålla pass. Är inte så van än. Känns alltid som att uppträda. Skitkul och lite läskigt på samma gång. Adrenalinkick!

Natt natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0