Lägesrapport vecka 46

Veckorna rullar fram. Jag har nog hållit mig sysselsatt.
 
Status: Jag kan fortfarande inte dra djupa andetag. Alltså jag får inte ner luft i hela vänsterlungan. Min sjukskrivning på halvtid har förlängts, vilket betyder INGEN träning... INGEN dans. Nog har jag fuskat lite. Hihi, är man på en kul fest så är man.
 
Jag har tröttnat på att äta Alvedon. Efter sisådär 250 tabeletter gör man väl det. Jag klarar mig nästan utan nu. Det gör lite ont när jag nyser eller om jag råkar bli andfådd, woops, råkar.
 
Vet inte om jag någonsin skrev att jag hade blodbrist också. Elände. Men med lite järntabletter ska nog det bli bra också. Känner mig faktiskt piggare. Jag har varit så himla himla trött.
 
Jag ska tillbaka till farbror doktorn och kolla alla värden om en månad. Eller "farbror", inte direkt. Jag har världens bästa snubbe från Skåne som har en sådan där pappablick när han frågar hur jag mår. Jag vill ju bara börja gråta och kasta mig i hans famn. Bli klappad på huvudet. Men det gör jag förstås inte. Nä, jag kramar bara min egen pappa. Och gråter gör jag bara när Försäkringskassan ringer. Jag är chockad i smyg. Så fort jag måste prata om proppen ordentligt stiger tårarna och halsen knyter sig. Det har varit en tuff period det här. Jag låtsas att jag tar allt med en klackspark så kanske det faktiskt börjar kännas klacksparkigt om ett tag. Jimmie har varit och är världsabäst. Är så imponerad av att han med lugn, förståelse och leenden har stått ut med mitt tjat om proppar, smärtor, hypokondri, alvedon, tabeltter, framtidsoro, sprutor osv.
 
 
 ANNARS? Jag skrev för ett tag sedan om ett spännande möte. Mmm... Ni ska få veta snart. De flesta av er som läser vet ju redan. Men jag är så jävla glad! Jag känner bara, JAAAA MÅÅÅÅL BRAGDGULD!
 
 
Jag och Jimmie streckkollar på Boardwalk Empire och dricker kaffe på eftermiddagarna. Men jag har ju som sagt varit runt en del. Jobbat en endaste liten dag, sjungit i kör (stödet är inte vad det brukar vara... luft), promenerat på Djurgården och annars bara fikat och umgåtts med alla mina älsklingar. I fredags var jag och hälsade på i Eskilstuna. Sopplunch och Tingsgårdenfika med min underbara vän Mina och sen middag och filmkväll med övernattning hos min underbaraste Anna. Det suger att inte bo i samma stad som alla man älskar och bryr sig om.
 
Nu ska jag dyka in i sagovärlden, Once upon a Time och sen koka mat. Kanske jag bloggar mera. Vem vet...
Häxbryggd ur 50-talsporslin?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0