Det är ju galet

Ja, för det tycker jag faktiskt. Det är ju galet att jag snart har knaprat i mig en hel sån här burk! Ligger bara några få tabletter kvar i botten och skräpar. Har garanterat ätit fler Alvedon de senaste två veckorna än i hela mitt liv sammanlagt. Ja, blä, känns inte fräscht.

Jag har ont, det är sjukt segt. Det har gjort ondare de senaste dagarna. Inatt intog jag återigen min plats på soffan. Gör för ont att ligga ner i sängen en hel natt. Det är för mjukt. Känns som att bröstet bara krymper ihop och blir trångt där. Men idag blev jag orolig över att det helt plötsligt började göra mer ont igen så jag ringde till Sös och frågade om det. De frågade hur länge min emboli har behandlats. Två veckor svarade jag. Då fick jag ett väldigt betryggande men trist svar. Det är vanligt att smärtan går upp och ner. Två veckor är tyvärr ingenting i det här sammanhanget, man kan ha ont i flera månader... MÅNADER? Men nej!

Man är så van vid att sjukdomar och skador blir markant mycket bättre efter en vecka eller två. För mig som brukar vara frisk som en nötkärna är det här en väldigt underlig upplevelse och känsla. Aja, får vara glad att jag behandlas och att det därför går framåt. Får jobba lite på det där tålmodet bara...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0