Hej EKG!

Ja hurrunini! Drama idag, nej inte drama, men ovanligheter om inte annat.

Jag är inlagd på Sös. Måste sova kvar här. Läkarna misstänkter antingen hjärtsäcksinflammation eller lungemboli. Jag har ett portabelt ekg runt halsen, det är fästat med små tryckknappar som får mig att likna Frankensteins monster. Jag har gjort ultraljud på hjärtat, jag har röntgat vanligt och jag har röntgat i skiktröntgen. När jag väl är här får jag väl ändå göra det ordentligt. Jag betalar skatt!

Skämt åsido, det känns faktiskt jättejobbigt och trist. Antagligen kommer jag inte kunna hålla pass eller träna på en månad, minst. Men vi får väl vara glada att jag är här och får hjälp.

Jag har haft svårt att andas sen i torsdags. Tyckte andningen kändes tung. Men jag kände mig ju inte förkyld, jag kände mig pigg, men med ett något otillfredsställande luftintag. Körde såklart min vattengympa. Blev mycket tröttare än vad jag brukar bli och fick kramp i ena sidan. Segt tänkte jag, jävlar vad jag flåsade efter min spurt till tuben, bara flämtade som en hund.

Jag är ju inte dummare än att jag vilade hela fredagen, lördagen och söndagen, ingen träning, bara lugna puckar. Men det gav liksom inte med sig ändå. Pappa lyssnade på mina lungor igår och kunde höra att det väste och hade sig.

Så imorse hade jag bestämt mig för att gå till vårdcentralen. Men kroppen var före handlingen. Hade feber inatt, fick gå upp och ta alvedon, vaknade en gång i timmen. Tillslut kl 6 gick jag upp och försökte komma på ett sätt att andas som inte gjorde ont. Kl 8 var jag på vårdcentralen, hade så jäkla ont, började såklart gråta, fick åka till akuten, grät på akuten, grät när jag gjorde mitt ekg, grät när jag träffde hjärtdoktorn... var nog lite chockad att det var något allvarligt. Närå, inte särskilt blödig faktiskt.

Har lugnat ner mig nu i alla fall. Jimmie kom och hängde med mig och var bara världens bästa man och sen kom Stina med tidningar och godis.

Så, nu har jag morfin i kroppen och ska försöka sova. Bli inte oroliga. Jag är ju på bästa stället för att få hjälp.

Gonatter mina skatter!



Kommentarer
Postat av: Anna

Men Madde! Åh lilla fantastiskaste du! Massa kärlek och tilltro till det svenska vårdsystemet, du måste bli bra igen<3<3<3

2012-10-02 @ 14:35:08
URL: http://gotaren.blogspot.com
Postat av: Johanna Hedqvist

Krya på dig finaste Madde!! Låt oss långväga läsare få veta hur det har gått för dig! Kramar <3

2012-10-02 @ 22:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0